Ważne! Nasza strona internetowa stosuje pliki cookies, tzw. ciasteczka. Kliknij na przycisk zamknij znajdujący sie z prawej strony, aby niniejsza informacja nie pojawiała się lub kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej nt. plików cookie.
  • ZIMA 2017/2018 JUŻ W SPRZEDAŻY !!! UWAGA !!!

  • LATO 2018 START SPRZEDAŻY Zapraszamy do zapoznania się z ofertą

  • Sprawdź i zarezerwuj ofertę na FERIE ZIMOWE 2018

piramida

Warto wiedzieć

POLSKIE PLACÓWKI ZA GRANICĄ

www.bazateleadresowa.poland.gov.pl

 

PRZED PODRÓŻĄ

Przed dokonaniem rezerwacji

prosimy o sprawdzenie ważności dokumentów niezbędnych do przekroczenia granicy. Podróżujący do krajów Unii Europejskiej mogą przekraczać granicę na podstawie ważnego dowodu osobistego. Do pozostałych krajów wymagany jest paszport, który musi być ważny min. 6 miesięcy od daty powrotu.

 

Godziny wylotu

uczestnicy imprez samolotowych zobowiązani są do potwierdzenia godziny wylotu na 24godz przed datą wylotu.

 

Zbiórka

odbywa się na lotnisku 2 godziny przed odlotem.

 

Bilety lotnicze

większość Touroperatorów wysyła dokumenty podróży (bilety lotnicze+vouchery do hotelu) do naszego biura. My drukujemy wszytskie dokumenty i przekazujemy je Klientowi, który jest zobowiązany  zabrać ze sobą wszytskie dokumenty. Po przybyciu na lotnisko Klient kieruję się do odprawy.

 

Odprawa bagażowa

podczas odprawy bagażowej należy okazać paszport oraz bilet lotniczy otrzymany od przedstawiciela na lotnisku. Podczas tej odprawy nadają Państwo bagaż rejestrowany.

 

Odprawa paszportowa

po odprawieniu  bagażu należy udać  się do odprawy paszportowej, gdzie należy okazać celnikowi paszport. Po przejściu odprawy paszportowej nie ma możliwości  wrócenia się do hali głównej. Podczas tej odprawy zostaną Państwo zrewidowani przez pracowników służb celnych. W bagażu podręcznym nie mogą znajdować się żadne ostre przedmioty np. nożyczki, pilniczki, itp. oraz płyny powyżej 100 ml np.: perfumy, napoje. W bagażu podręcznym mogą znajdować się: aparat, kamera, klucze, lekarstwa, okulary optyczne.

 

Odprawa biletowa

po odprawie paszportowej należy odnaleźć swój nr bramki, przez którą wejdą Państwo na pokład samolotu. W tym momencie należy przekazać pracownikowi swój bilet lotniczy gdzie jedna część zostanie oderwana natomiast druga zostanie oddana.

 

Przelot

odbywa się bez opiekuna. Na pokładzie samolotu mogą ale nie muszą być serwowane przekąski bądź posiłki, jest to uzależnione od linii lotniczych. W większości przypadków brak jest darmowego cateringu na pokładzie, przekąski lub inne napoje można zakupić za dodatkową opłatą.

 

Po przylocie

do kraju docelowego należy udać się do odprawy. Jeśli w danym kraju wymagane są wizy (np. Egipt, Turcja ) należy udać się do okienka, w którym zakupią Państwo wymaganą wizę.

 

Odbiór bagażu

po odprawie celnej należy udać się w kierunku odbioru bagażu. Zazwyczaj na monitorach wyświetlany jest nr lotu, którym Państwo przylecieli oraz numer taśmociągu, na którym pojawi się bagaż.
W przypadku zagubienia lub uszkodzenia bagażu należy niezwłocznie  zgłosić to  odpowiednim władzom na lotnisku wypełniając koniecznie formularz PIR (Property Irregularity Report). Taką informację dodatkowo należy zgłosić do rezydenta aby w miarę możliwości mógł  pomóc w sprawach formalnych. Dodatkowo proszę zachować bilety lotniczy, odcinki karty pokładowej oraz potwierdzenie nadania wraz z numerem bagażu, który otrzymuje się podczas odprawy. W przypadku zaginięcia bagażu można  domagać się od lini lotniczej zwrotu wydatków poniesionych za kupno niezbędnych rzeczy pierwszej potrzeby. Wymagane jest wtedy przedstawienie rachunków potwierdzających dokonanie zakupu.

 

Rezydent / transfer do hotelu

po odebraniu bagażu należy udać się do wyjścia gdzie będzie czekał przedstawiciel organizatora Państwa wyjazdu (rezydent zazwyczaj trzyma tabliczkę z logo organizatora tak, aby uczestnicy mogli bez problemu trafić do właściwego autokaru ). Autokary rozważą do różnych hoteli.

 

Zakwaterowanie

po dotarciu do  hotelu w towarzystwie rezydenta udajecie  się Państwo do recepcji w celu zameldowania się – rezydent pomaga dokonać formalności związanych z  zakwaterowaniem.  Będą Państwo musieli wypełnić  kartę meldunkową i okazać paszporty.

 

Rezydent

ustali z Państwem godzinę i datę spotkania, na którym udzieli wszystkich niezbędnych informacji dotyczących pobytu, przedstawi wycieczki fakultatywne. Wszelkie niejasności oraz pytania należy przedstawić rezydentowi podczas spotkania. Rezydent przedstawi Państwu dni i godziny swojego dyżurowania w hotelach, zostawi numer telefonu pod którym jest dostępny przez 24 godziny. Zazwyczaj w każdym hotelu znajduje się w wyznaczonym miejscu tablica z ogłoszeniami, na której znajdziecie Państwo listę i terminy wycieczek fakultatywnych, kontakt do rezydenta, informacje odnośnie godzin wylotu i powrotu do Polski oraz inne niezbędne informacje. Rezydent ustali także potwierdzoną godzinę wylotu. Zazwyczaj potwierdzenie tych godzin odbywa się  na 24 godziny przed planowanym wylotem. Godziny należy sprawdzić na tablicy ogłoszeń.

 

W dniu wylotu

rezydent odbierze Państwa z hotelu i zapewni transfer na lotnisko. Rezydent pozostawia turystów przed odprawą – nie przechodzi dalej.

 


piramidapiramida